שלומי שבן נולד בתאריך 14 בספטמבר 1976, הוא זמר פסנתרן ויוצר ישראלי. שבן התחיל את לימודי הפסנתר בגיל צעיר מאוד ולמד בבית הספר "תלמה ילין" לאומנויות.

בשנת 2000 הוציא שבן את אלבומוו הראשון שנשא את שמו. אחד השירים הטובים ביותר מאלבום זה היה השיר "אריק" והוא הגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלי צה"ל. לכבוד מצעד זה הקליט שבן דואט עם הזמר שלומי שבת לשיר של אחותו, לאה שבת, בשם: ”חתיכת שמים", שיר זה הופיע כבונוס בהפצה נוספת שהייתה לאלבומו הראשון.


בשנת 2003 שבן ביצע שיתוף פעולה עם אסף אמדורסקי, וביחד יצרו את הפסקול לסרט "האסונות של נינה", שבן ניגן על הפסנתר לאורך כל הפסקול. שמה של יצירה זו היה על האלבום שיצא באותה שנה.

ביולי 2007 יצא האלבום השני של שבן בשם "עיר". בנוסף באותה תקופה שבן הוציא גם שני סינגלים בשם: ”מוכן לאהבה" ו – ”אינטואיציה". ובשנת 2008 שלומי שבן קיבל את פרס הישג השנה על שם מרדכי זעירא למחבר וזאת על האלבום "עיר".

בשנת 2009 הוציא שבן אלבום נוסף בשם "מגדל הפעמון", אלבום זה מורכב מגרסאות כיסוי לשירים עבריים או מתורגמיים, בהן שבן מלווה את עצמו בישרים בנגינת פסנתר. ובשנת 2011 זכה אלבום זה למעמד של "אלבום זהב".

בדצמבר 2011 שבן התארח בפסטיבל ה – 75 לתזמורת הפילהרמונית בניצוחו של אילן וולקוב בנמל תל אביב. והופעתו של שבן זכתה לציון לחמישה כוכבים מצד המבקר המוזיקאלי של "ידיעות אחרונות".


בשנת 2014, הוציא שבן את אלבומו הרביעי בשם "תרגיל בהתעוררות", בשיתוף פעולה עם להקת הקולקטיב (להקה שהוקמה בת”א בשנת 2008).

באותה שנה לפני יציאת האלבום יצאו שני סינגלים בשם: ”לילה אחרון בלונדון ו – ”תרגיל בהתעוררות", גם האלבום "תרגיל בהתעוררות" הגיע למעמד של "אלבום זהב".
באותה שנה זכה השיר "תרגיל בהתעוררות" לשיר השנה במצעד הפזמונים השנתי ברשת ג'.

אומנים נוספים בפסטיבל

שלישיית תום אורן

בגיל 6 החלן תום אורן ללמוד נגינה על פסנתר קלאסי ובגיל 11 נכנס לעולמות הג'אז. תום אורן התחיל את דרכו המוזיקאית בתיכון ע"ש תלמה ילין,

קרא עוד »

שלומי שבן

שלומי שבן נולד בתאריך 14 בספטמבר 1976, הוא זמר פסנתרן ויוצר ישראלי. שבן התחיל את לימודי הפסנתר בגיל צעיר מאוד ולמד בבית הספר "תלמה ילין"

קרא עוד »