בואו נכיר את אחד האחראיים על פסטיבל הג'אז בעיר – עו"ד יורי גיא-רון, ראש עמותת הידידים.

שם:יורי גיא-רון (כמו גירון-מהעיר גירונה שבספרד).

מצב אישי:בן 49,בת זוג:כנרת.בנות:מאי,לי,גל,שי.

לימודים:תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית.התמחיתי אצל עו"ד חני שירה (כיום שופטת) ואצל עו"ד אמנון זכרוני.

מחוץ לעבודה:ספרות וספרים,מוסיקה,תיאטרון ומחול,קולנוע וספורט.מסוגל להשתקע בבית הקולנוע ולראות סרטים ברצף.הקסם לא אבד,למרות הויאודי והDVD. מנסה שלא להחמיץ שום אומן במה איכותי שמגיע לארץ,אם כי כמובן לא כולם אייכותיים בעייני. אני מסוגל גם להגיע להופעות עמידה לא נוחות במועדונים צפופים,אם המוסיקה מצדיקה זאת.כמה שיותר אווירה צעירה,יותר טוב.נוסע לפסטיבלים בעולם,בעיקר להופעות ג'אז. אוהב ספורט,כמעט מכל סוג,אם כי עם השנים הספורט נהיה יותר פסיבי מאקטיבי:"מחר" הוא היום שבו אשוב,סו, סוף,לפעילות ספורטיבית יומית קבועה.

בסוף השבוע האחרון הייתי עם בנותי במופע צהרים "ביטלס לכל המשפחה". אני משוגע על הביטלס ונסה להנחיל זאת לדור הבא,ביינתים בהצלחה חלקית בלבד.בשבת רכבנו כולנו על אופניים בפארק הירקון,הסמוך לביתנו. אין כמו ריאה ירוקה בתוך נוף אורבני.

אתר אהוב בארץ:שפך הירקון לים התיכון.אני אוהב מאוד את הים ואת העיר העברית הראשונה שעל חופיו. יש משהו בנקודה הזו,בחיבור שבין הירקון לים,שמשלב עבורי את האהבה לישראליות לתל-אביביות העברית היפה. לא יודע למה. חוץ מזה,שהבריזה על הגשר בנקודת השפך נהדרת.

אתר אהוב בחו"ל:העיירה מונטריי שבשוויץ הצרפתית,בנקודה המזרחית של אגם לה-מיין. אנחנו מבקרים במונטריי כל קיץ מזה 15 שנים,במסגרת פסטיבל הג'אז של מונטריי.

אמן במה אהוב:שלמה ארצי,אריק איינשטיין ושלום חנוך,במיפ שטרם הסתגרותו של אריק בקונכייה הביתית.אני אוהב ומעריך מאוד את מתי כספי,רמי קליינשטיין ועברי לידר,ובין הנשים העכשוויות את רקן,או מירי מסיקה,קרן פלס,רונה קינן ומרינה מקסימיליאן-בלומין. פעם זו הייתה אסתר עופרים,ואחריה יהודית רביץ ונורית גלרון

אמן פלסטי אהוב:אמן שדווקא התפרסם בספרי השירה שכתב וצייר לילדים,אולם לא הוערך אף פעם גי הצורך-הצייר פאול קור

דמות נעצרת:וינסטון צ'רצ'יל,כי אבא שלי העריץ אותו,כי מאורעות מלחמת העולם השנייה,מבלי שחוויתי אותם על בשרי,רודפים אחרי ומרתקים אותי עד היום,ואיני בטוח כיצד היה נראה העולם ללא מנהיגותו.

דברים שלא יודעים עליי:

  • אני אוסף לוחות וכלי שחמט
  • מעולם לא הייתי בדרום אמריקה בדרום מזרח אמריקה ובדרום מזרח אסיה. תמיד ביעדים מערביים ים-תיכוניים
  • הייתי שחקן כדורסל לא רע
  • אני אוהב את הלילה ופחות את שעות הבוקר המוקדמות,אם חייבים להתעורר בהם

מה הייתי משנה בי? בחיים הישראליים בכלל ובציבוריים בפרט,פיתוח "עור של פיל" מתגלה כתהליך הכרחי שלא ניתן בלתו.הכל היה קל יותר לו הייתי נולד עם עור כזה מהתחלה.

אם לא הייתי עורך דין הייתי סופר או במאי קולנוע או פסיכולוג או כולם ביחד.אבל אין ספק שהג'וב הכי כיפי בעולם הוא להיות שליח של חנות פרחים.

אומנים נוספים בפסטיבל

שלישיית תום אורן

בגיל 6 החלן תום אורן ללמוד נגינה על פסנתר קלאסי ובגיל 11 נכנס לעולמות הג'אז. תום אורן התחיל את דרכו המוזיקאית בתיכון ע"ש תלמה ילין,

קרא עוד »

שלומי שבן

שלומי שבן נולד בתאריך 14 בספטמבר 1976, הוא זמר פסנתרן ויוצר ישראלי. שבן התחיל את לימודי הפסנתר בגיל צעיר מאוד ולמד בבית הספר "תלמה ילין"

קרא עוד »